laktos, laktos, laktos...

Första dagen som nästan laktosintolerant avklarad! råkade få i mig en liten werthers original godisbit och insåg snabbt efter det att den inehåller grädde mjölk m.m. fan så krångligt att behöva tänka en massa på vad man stoppar i sig. tex min ostbåge påse jag köpte på gekås är fortfarande kvar och o öppnad och nu får jag inte ens äta den för den innehåller någon sak! :(  jag som är så sugen... 
 
Idag blev jag hemma från skolan. hade så himla ont i min lilla mage :( 
sen är jag väldigt hungrig också men vi har inte handlat hem laktos grejer än så vet inte vad jag ska äta.. kan ju inte steka i smör, och har ingen olja hemma (inte vad jag hittade iallafall) och kan inte äta mackor utan smör för det är äckligt :( 
men jag hittade 2 stycken glassrån som var laktosfria haha så har nu ätit mig lite mättare på dom. men när mamma slutat jobbet ska vi nog in och handla :) 
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0